Garancia, jótállás

Termékeinkre minden esetben a gyári garanciaidő érvényes! A garancia időtartama gyártónként változik.

Meghibásodás esetén a klímaszerelő szakvéleménye alapján történik a garanciális alkatrész megigénylése és annak cseréje. A márkaképviseletek elsősorban alkatrészt cserélnek! Csak indokolt esetben cserélnek teljes beltéri vagy kültéri egységet.

A garancia megszűnésének okai:

  • Nem rendeltetésszerű használat: A garancia nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra, ezért kérjük, figyelmesen olvassa el a használati útmutatót!
  • Szerelésből adódó kár
  • Szakszerűtlen kezelés: Kérjük, hogy a beüzemelést követően követelje meg a beüzemelő szakszervíztől, hogy tartson oktatást a szakszerű üzemeltetésről.
  • Az előírt karbantartás hiánya: A garancia mindenkori feltétele az évenkénti, rendszeres karbantartás. Egyes márkaképviseletek ragaszkodnak az évi kétszeres karbantartáshoz.
  • A karbantartás ténye nincs számlával alátámasztva: A rendszeres karbantartást a márkaképviselet felé igazolni kell, ha kétségek merülnek fel, annak megléte felöl. A klíma végfelhasználója köteles a klíma karbantartásáról megfelelően gondoskodni, melyet bármilyen írásos dokumentációval igazolni kell (karbantartási napló, munkalap vagy számla). A márkaképviselet utólag bekérheti a karbantartást igazoló dokumentumot. Amennyiben kiderül, hogy a végfelhasználó nem tudja hitelt érdemlően igazolni a karbantartás rendszerességét a márkaképviselet felé, úgy a márkaképviselet megtagadhatja a garanciális alkatrész pótlását. Ebben az esetben az alkatrészt ki kell fizetni.
  • A karbantartás regisztrálásnak hiánya
  • Helytelenül kitöltött beüzemelési szelvény: A berendezés üzembe helyezése különleges szakértelmet kíván, ezért azt csak arra kiképzett szakember végezheti. Az érvényesítés szempontjából nagyon fontos, hogy fel legyen tüntetve az üzembe helyezési szelvényen a beüzemelő zöldkártya száma és a neve (cég esetén pecsét).
  • Helytelen tárolás: A hosszú ideig és nem megfelelő körülmények között történő tárolás az elektronikus fogyasztási cikk műszaki állapotának romlását idézheti elő.
  • Átalakítás
  • Elemi kár
  • A jótállási jegy megrongálódása, elhagyása, helytelen kitöltése, át- illetve kijavítása

 

Samsung klímaberendezések garanciája: 2 év.

Panasonic készülékek esetében a 2 év általános garancia mellé +3 év garancia jár a kompresszorra.

Az Lg készülékek esetében a garancia 3 év.

Midea készülékek esetében a garancia 1 év (termékregisztráció esetén + 4 év http://midea.hu/guarantee ).

Fujitsu klímaberendezések garanciája: 3 év (speciális feltételek mellett akár 10 év https://www.fujitsuklima.hu/kiterjesztett-garancia)

Fisher klímaberendezések garanciája: 3 év (speciális feltételek mellett akár 6 év https://www.fisherklima.hu/kiterjesztett-garancia)

HD klímaberendezések garanciája: 3 év

Gree és Syen klímaberendezések garanciája: 3 év teljes körű garancia + 2 év garancia a kompresszorra

Daikin készülékek esetében a garancia 3 év.

 

 151/2013. (IX. 22.) Kormány rendelet: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor